سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه چیزهایی استانبول را منحصربهفرد کرده است؟

استانبول یکی از شهرهای مورد علاقه من هست. استانبول شهری است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد. من هیچ وقت از سفر کردن به این شهر خسته نمی‌شوم، بلکه برعکس در استانبول همیشه شاد و سرحال و پرانرژی هستم.

استانبول

خاص بودن استانبول را نمی‌شود فقط با کلمات و جملات نشان داد، بلکه باید به این شهر رفت و در خیابان‌هایش قدم و زد و با مردمش هم‌صحبت شد. استانبول شهری است که در آن می‌توان تجربه اروپایی با طعم اسلامی را دید. تاریخ و فرهنگ این شهر در زندگی مدرن امروزی مردمانش جریان دارد. این شهر جاذبه‌های زیادی برای گردشگران تور استانبول دارد و سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می‌کند.

استانبول

 

به راحتی قابل دسترس است

اگر چه استانبول، پایتخت ترکیه نیست، اما یکی از مهمترین شهرهای توریستی این کشور محسوب می‌شود. روزانه پروازهای مختلفی از سراسر دنیا به این شهر انجام می‌شود و شما می توانید به راحتی از هر نقطه دنیا که باشید به این شهر سفر کنید. اگر دوست ندارید برای پرواز خود هزینه زیادی پرداخت کنید، می‌توانید با پروازهای شرکت هواپیمایی پگاسوز به استانبول بروید. این شرکت هوایی از بسیاری از شهرهای اروپا و تهران به استانبول پرواز دارد.

نیازی به گرفتن ویزا نیست

ترکیه برای جذب گردشگران تور لحظه آخری استانبول بیشتر، قوانین ویزای توریستی را تسهیل کرده است و بیشتر ملیت‌های دنیا برای سفر توریستی و اقامت کوتاه مدت نیاز به ویزا ندارند. ایرانی‌ها نیز برای ورود به ترکیه ویزا نمی‌خواهند.

غذای خوشمزه

اگر شما هم مثل من اهل سفر کردن و خوردن غذاهای جدید و خوشمزه هستند، استانبول مقصد مناسبی برای شماست. استانبول شهری است که به راحتی شما می‌توانید غذایی را که دوست دارید از نوع دریایی، کباب یا شیرینی های ترکی انتخاب کنید.

 

 

رستوران‌ها و کافه شاپ‌های فراوانی در استانبول وجود دارند که برخی از آن‌ها به طریق سنتی نان تازه درست می‌کنند. زمان خیلی اهمیتی در این شهر ندارد، هر ساعتی از شبانه روز که گرسنه شوید و هوس چای و قهوه کردید، به سادگی می‌توانید محل مناسبی را برای نوشیدن و خوردن پیدا کنید.

تنوع در وسایل حمل و نقل عمومی

برای گشت زدن در استانبول نیاز به اجاره کردن ماشین ندارید، به جای آن می‌توانید از اتوبوس، ترم، مترو، اتوبوس دریایی و تاکسی استفاده کنید. استفاده از این حمل و نقل عمومی بهترین راه برای گشت زدن در این شهر هست، چرا که یکی از مشکلات بزرگ این شهر ترافیک زیاد است.

علاوه بر این، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مختلف، فرصتی را برای شما به وجود می‌آورد تا تجربه‌های جدیدی را تجربه کنید، به ویژه وقتی با اتوبوس دریایی از قسمتی به قیمت دیگر شهر می‌روید مناظر زیبایی را خواهید دید.

 

هزینه تاکسی به نسبت دیگر شهرهای اروپایی گران نیست، اما باید کمی مراقب تاکسی‌ها باشید تا سرتان کلاه نگذارند. بیش از 20 هزار تاکسی در شهر استانبول تردد دارند که مسلما از بین این تعداد چند راننده که خیلی صادق نیستند وجود دارند. تاکسی‌ها از تاکسیمتر استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از هر مشکلی، حتما قبل از حرکت مسیر خود را روی نقشه چک کنید و مطمئن شوید که راننده تاکسی شما را دور شهر نمی‌چرخاند.

خرید کردن

اگر شما هم مثل من دوست دارید سفرتان را با خرید کردن لذت بخش‌تر کنید، استانبول شهری است که این شرایط را برای شما فراهم کرده است. در شهر استانبول علاوه بر وجود برندهای غربی، برندهای ترک نیز وجود دارد که قیمت آن‌ها ارزان تر، اما کیفیت آن‌ها خوب است. علاوه بر مراکز خرید می توانید به بازارهای این شهر سری بزنید، جایی که چانه‌زنی یکی از اصول خرید ارزان است.

 

استانبول

 

فعالیت‌های بیشمار

استانبول شهری است که در آن می‌توان فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و حتی سیاسی را از نزدیک دید و تجربه کرد. مهم نیست چند بار به این شهر سفر کرده‌اید، این شهر شاد و سرزنده هربار چیز جدیدی را به شما عرضه می‌کند. 

 

ماهیگیری در شهر استانبول  

 

 

این مطلب را دوست داشتید؟ اگر بله، با دوستانتان به اشتراک بگذارید