سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتوبان شیخ زاید Sheikh Zayed Road

اتوبان شیخ زاید دبی با طول 558.4 کیلومتر طولانی ترین بزرگراه کشور امارات با عبور از شهر دبی ، ابوظبی، شارجه ، عجمان ، راس الخیمه  است.که اعراب به آن (شارع إ 11) و در زبان بین الملل (E 11)نامیده میشود.

 

اتوبان شیخ زاید جاده اصلی مرکز کسب و کار مدرن دبی میباشد.طولانی ترین جاده امارات، از الصلاح در ابوظبی تا دبی و در ادامه تا رأس الخیمه ادامه می یابد. این بزرگراه هشت لاین با شیشه های بلند، کروم و فولاد در طول تمام مسیر ادامه دارد و موقعیت ویژه در سطح زمین برای تماشای مناظر مشهور و آسمان خراش است.اتوبان شیخ زاید در سال 1971 ساختش آغاز شد و تقریبا  9 سال طول کشید تا 528 کیلومتر از آن ساخته شود و در سال 1993 نزدیک به 30 کیلومتر دیگر در ظرف زمانی 5 سال ساخته شد که مجموعا 14 سال طول کشید تا این بزرگراه 558.4 کیلومتری ساخته شود.جاذبه های اصلی در امتداد یا میان راه و تقاطع اول شیخ زاید قرار دارد و اکثر مراکز معروف دبی در مسیر جاده قرار دارند. برج جهانی دبی، عرشه ی مشاهداتی را در طبقه ی بالایی خود دارد که دیدگاه های پانوراما را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد (گزینه ای ارزان تر از Burj Khalifa) و بازار طلا و الماس در جاده شیخ زاید یک فروشگاه یکپارچه برای دوستداران طلا و جواهر است. با 118 تولید کننده و 30 خرده فروشان همه زیر یک سقف جمع شده اند. در عمل، با این حال، هنگامی که مردم محلی به "جاده شیخ زاید" اشاره می کنند، معمولا درباره بخش بزرگراه ها در مرکز دبی صحبت می کنند.

اتوبان شیخ زاید قسمتی که از شهر دبی میگذرد

اینترچینج (Interchange) چیست؟

برای اینکه در طول مسیر بزرگراه تقاطع ها باعث ترافیک نشود از اینترچینج استفاده شده است که اتصالات غول پیکر فولادی میباشند که در تایم ترافیک ماشینها را از کانال های خلوت عبور میدهند.

  • اینترچینج برج خلیفه به مرکز خرید دبی
  • اینترچینج جاده حدیقه- پارک صفا - جمیرا به سمت میدان شرق
  • اینترچینج جاده مانارا به سوی القوز
  • اینترچینج مرکز خرید امارات-برج العرب-پارک آبی وایلد وادی به سمت مادینات جمیرا
  • اینترچینج دبی مارینا، به سمت شهر اینترنتی دبی

برای رزرو تور دبی با توریاب در ارتباط باشید