سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معبد پورا اولون دانو براتان بالی اندونزی (Pura Ulun Danu Bratan

معبد پورا اولون دانو براتان از جاذبه های گردشگری و بی نظیر بالی است که به توصیه گردشگران نباید شانس بازدید از آن را از دست داد.

 

بالی جزیره ای کوچک با شگفتی های تمام نشدنی از مجمع الجزایر اندونزی است که هر ساله گردشگران زیادی را محو زیبایی های تحسین برانگیز خود می‌کند و باعث می شود رنج سفری دور و دراز را به جان بخرند تا چند روزی در این طبیعت خارق العاده‌ و تکرار نشدنی فارغ از دنیای مادی لذت کافی ببرند. جزیره‌ی زیبای بالی هم از لحاظ زیبا شناختی طبیعی و پوشش گیاهی و هم از لحاظ معابد و زیارت گاه های بسیار زیبا و تاریخی اش مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد به طوری که تمامی سلایق را پوشش می‌دهد و هر لحظه حضور در آن پر از هیجان و شور است. باتوریاب بهترین سفرهای را تجربه کنید.

معبد پورا اولون دانو براتان - بالی - اندونزی 

بالی نیز مانند سایر نقاط جهان که مکانی را برای نیایش و مناجات و نیز انجام مناسک و آیین های مذهبی دارند پر از معابد و زیارتگاه هایی است که پیروان دین هندو و بودا را از مسافت های دور و نزدیک به خود جذب می‌کند. معبد پورا اولون دانو براتان از جاذبه های گردشگری و بی نظیر بالی است که به توصیه گردشگران نباید شانس بازدید از آن را از دست داد. معبد پورا اولون براتان معبدی بسیار حیرت انگیز و رویایی در دل کوه ها و دریاچه‌ زیبای براتان در میان هوای مه آلود که چشم اندازی خاطره انگیز دارد واقع شده است و قدمتی طولانی در حدود 400 سال دارد که جزو قدیمی ترین معبد بالی نیز به شمار می‌رود. این معبد در قسمت غربی دریاچه براتان قرار گرفته که از لحاظ گیاه شناسی بسیار غنی است و انواع گونه های گیاهان زیبا در کنار دریاچه وجود دارند که می‌توانید در تور بالی قایقی کرایه کنید و دور تا دور دریاچه را با قایق طی کنید و از فضای پر رمز و راز دریاچه که آب آن منعکس کننده تصویر معبد است لذت ببرید.

معبد پورا اولون دانو براتان - بالی - اندونزی 

معبد پورا اولون براتان با ارتفاع 1200 متری از سطح دریا و در رشته کوه های بدوگل قرار دارد و به سبب این ارتفاع آب و هوایی خنک دارد و اکثر روزهای سال پوشیده از ابر و مه است که به گونه ای چهره‌ی معبد را رمز آلود می‌نماید.با جزر و مد دریاچه وقتی سطح آب بالا می‌‌آید مقداری از معبد به داخل آب فرو میرود به گونه ای که معبد حالتی شناور در روی دریاچه پیدا می‌کند، این معبد عموما برای پیروان مذاهب بودایی و هندو هاست و در مراسم سالانه ای که برای خدایان آب برگذار می‌کنند هدایای زیادی را برای پیش کشی به الهه معبد که فرشته‌ی دریاچه نیز خوانده می‌شود به همراه می‌آورند. آب دریاچه براتان برای آبرسانی به زمین ها و روستاهای اطراف استفاده می‌شود و حتی آب شرب تعداد زیادی از شهرهای مهم بالی را نیز تامین می‌کند به همین دلیل مراسم شکرگذاری از خدای آب را همه ساله در تاریخی معلوم در این معبد برگذار می شود. ساخت معبد پورا اولون براتان به سال 1633 میلادی باز می‌گردد که در تقویم بالی سال ساخت آن 1556 ذکر شده است. معبد به دستور راجا منگوی حاکم وقت ساخته شده و در ساخت آن از مصالح چوبی، سفالین و کاهگل و ... استفاده شده است و تاریخچه‌ی ساخت آن طبق روایاتی که بومیان منطقه بیان می‌کنند به این صورت است که راجا منگوی پس از پیروزی از نبرد دستور به ساخت آنرا داده و مجسمه ای که در وسط معبد قرار گرفته نیز سمبلی از پیروزی خود است. معبد پورا اولون براتان دارای 4 اردوگاه در اطراف معبد اصلی است که دو اردوگاه آن در زیر آب قرار گرفته اند و قسمت کمی از آنها دیده می‌شود. با رزرو تور لحظه آخری بالی این زیبایی ها را از نزدیک ببینید.

معبد پورا اولون دانو براتان - بالی - اندونزی

اطراف دریاچه کلوپ هایی وجود دارند که قایق هایی را در اختیار گردشگران قرار می دهند تا بوسیله آن گردشی در طول دریاچه داشته باشند و از باغ گیاه شناسی زیبایی که در نزدیکی دریاچه براتان قرار دارد نیز دیدن کنند. برای بازدید از معبد پروا اولون براتان می توانید از تاکسی استفاده کنید یا از قسمت میز گردشگری خود در هتل با هماهنگی سایر مسافران از آن بازدید نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بالی می توانید به قسمت راهنمای سفر بالی و همچنین سفرنامه های بالی مراجعه کنید.