سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تپههای چاملیجای استانبول

.تپه‌های چاملیجا مرتفع‌ترین نقط? شهر هستند و به بام استانبول شهرت یافته‌ ‌اند

 

حتی اگر به استانبول سفر نکرده و تنها تصاویر آن را در مجلات و وبسایت‌های مختلف دیده باشید، متوجه خواهید شد که بخشی از استانبول بر فراز تپه‌هایی ساخته شده که در جوار تنگه بسفر قرار دارند. تعداد این تپه‌ها به هفت عدد می‌رسد. معروف‌ترین تپه در بخش آسیایی استانبول واقع شده و با نام چاملیجا (Çaml?ca Hill) شناخته می‌شود. همچنین به دلیل ارتفاع زیاد آن نسبت به سایر تپه‌ها از آن به عنوان بام استانبول هم یاد می‌شود. در ادامه به معرفی تپه‌های چامالیجا و بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

تپه‌های چاملیجای استانبول

ارتفاع این تپه‌ها به قدری است که در اغلب مناطق استانبول قابل رویت هستند و بی دلیل نیست که به آن‌ها بام استانبول می‌گویند، اما هیبت و جلال آن‌ها زمانی که در حوالی تنگه بسفر باشید بیشتر به چشم می‌خورد. در روزهایی که هوا مطبوع باشد اشتیاق غیر قابل کنترلی برای بالا رفتن از تپه در شما شکل می‌گیرد. شوری که شما را وا می‌دارد مسیر تپه را طی کنید و از بالاترین نقطه به این شهر افسانه‌ای بنگرید.

چرا باید به تپه‌های چاملیجا برویم؟

بر فراز این تپه تمام استانبول زیر پای شما است، می‌توانید در یک نگاه تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی، کشتی‌های بندرگاه و پل بوغاز را تماشا کنید. همچنین این مکان از محبوبیت بالایی در میان جوانان و عشاق برخوردار است و به نوعی تبدیل به پاتوق همیشگی‌شان شده است. اگر هم اهل عکاسی باشید، بهترین نقط? شهر را انتخاب کرده‌اید و به هر سو که بنگرید کادری جذاب می‌یابید.

سرسبزی و فضای دلباز آن موجب شده به مکانی مناسب برای گشت و گذار و پیک‌نیک‌های خانوادگی تبدیل شود.

چه زمانی برای بازدید از تپه‌های چاملیجا مناسب است؟

تپه‌های چاملیجای استانبول

در فصل تابستان تپه‌های چاملیجا روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند و توریست‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که خود را به خنکای نسیم سپرده‌اند. اگر تصمیم دارید در فصل بهار و پاییز به استانبول سفر کنید، حتما بازدید از این تپه را در برنامه خود بگنجانید. در این فصول آب و هوای استانبول بسیار دلپذیر بوده و از تعداد توریست‌ها کاسته می‌شود. پیشنهاد می‌شود که دم دمای غروب به این منطقه بروید که هم روز آن را دیده باشید و هم از شب‌های دلبرش نهایت لذت را ببرید.

توصیه‌های ضروری

بعضی از مسیرهای تپه دارای شیب زیادی است، بنابراین بهتر است از کفش مناسب پیاده‌روی استفاده کنید. همچنین اگر در روزهایی که هوا ابری است به این تپه می‌روید، حتما یک بارانی یا چتر به همراه داشته باشید.

مسیر دسترسی به تپه‌های چاملیجا

برای رفتن به این مکان می‌توانید از انواع وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو استفاده کنید. اگر در نزدیکی میدان تقسیم اقامت گزیده‌اید، می‌توانید از ایستگاه مترو آن به سمت حاجی عثمان بروید و در ایستگاه گایرت تپه پیاده شوید. سپس از آنجا با اتوبوس خود را به ایستگاه کوپرولو کاوشاک برسانید. در این ایستگاه مجددا سوار اتوبوس شده و با استفاده از خط 522 عالمدا به ایستگاه کیسیکلی بروید. در این مکان می‌توانید تپه‌های چاملیجا را مشاهده کنید و پیاده یا با استفاده از تاکسی خودتان را به ورودی اصلی برسانید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

برای انتخاب بهترین قیمت تور ارزان به سایت توریاب مراجعه کنید.