سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماجرای جالب کشتی یونانی کیش

آرام گرفتن این کشتی در ساحل بهانه ای شد تا این منطقه را به محوطه زیبای گردشگری تبدیل کنند.

 

سفر به کیش نگین زیبای خلیج فارس به قدری فرح بخش است که تا مدت ها خاطرات رویایی غروب دل انگیز و شب های پر شورش روح هر مسافری را نوازش می‌دهد. مگر می‌شود در سواحل زیبا به تماشای غروب طلایی خورشید از پس امواج نیلگون نشست و‌ عاشق این سرزمین آتشین نشد. در سال های اخیر جزیره کیش بسیار نزد مردم ایران و اکنون نیز در بین گردشگران بین المللی شهرت جهانی پیدا کرده است. جاذبه های طبیعی، پوشش گیاهی خاص، سواحل طلایی، دریایی شفاف و امکانات تفریحی دریایی و نیز مراکز خرید پیشرفته از پتانسیل های جذب گردشگر هستند. در ادامه به یکی از جاذبه های کیش که بازدید کنندگان با شنیدن نامش مشتاق بازدید آن هستند می‌پردازیم. با توریاب همراه باشید.

کشتی یونانی کیش 

تاریخچه کشتی یونانی:

غروب یکی از روزهای گرم تابستان بود که مردم روستای باغو متوجه به گل نشستن کشتی عظیم الجثه ای در ساحل دریا شدند، کشتی که بدون مسافر یا خدمه‌ای به حال خود رها شده و ارمغانی از خلیج همیشه فارس برای اهالی جزیره بود. کشتی یونانی توسط شرکت کشتی سازی ویلیام همیلتون در سال 1322 در گلاسکوی اسکاتلند با عرض 17 متر و  درازای 132 متر با کاربری باری ساخته شده و چند بار بین مالکان ایرانی و انگلیسی معامله شده که در نهایت یک شخص یونانی آن را می‌خرد و نام این کشتی اکنون وامدار ملیت شخصی است که آخرین مالک آن بوده است. دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی 23 ساله هنوز هم در هاله ‌ای از ابهام نامشخص مانده است البته روایاتی برای توجیه حادثه بیان می‌شود از قبیل مه آلود بودن هوا و محدودیت دید ناخدا که اسکله را گم کرده، نداشتن هوشیاری عقلانی ناخدا،  عشق ناخدا به دختری در روستای باغو که به عنوان یادبود به عمد کشتی را در روستا به گل نشانده ولی در میان آن ها گرفتن حق بیمه زیاد آن بیش از دلایل دیگر قابل قبول است. چرا که با خراب شدن کشتی، شرکت انگلیسی بیمه کننده مبلغ هنگفتی را به جبران خسارت می‌پردازد. بعد از به گل نشستن کشتی تمام خدمه کشتی را تخلیه می‌کنند و کشتی را به آتش می‌کشند تلاش های زیادی برای بیرون آوردن کشتی از گل در سال های اخیر انجام شده ولی همگی با ناکامی مواجه شدند و البته متذکر شویم که تقبل هزینه های بیرون آوردنش دلیل اصلی توقف عملیات شد. حالا با رزرو تور ارزان کیش می توانید این کشتی را از نزدیک ببینید.

کشتی یونانی کیش 

آرام گرفتن این کشتی در ساحل بهانه ای شد تا این منطقه را به محوطه زیبای گردشگری تبدیل کنند و به لطف حضور این مهمان ناخوانده رونقی بگیرد. شهرداری پارکی را در ساحل احداث کرده که می‌توانید بروی صندلی هایش بنشینید و از تماشای غروب آفتاب پشت این کشتی با نسیم روح بخشی که صورتتان را نوازش می‌دهد لذت ببرید. با تور لحظه آخری کیش این منظره را از دست ندهید. به دلیل آهن موجود در بدنه کشتی ماسه های اطراف کشتی نیز به رنگ قرمز در آمده اند و غروبی دل انگیز و قرمز رنگ در خاطرات مسافران ثبت می‌کند، در بعضی از روزهای سال با نور پردازی بروی کشتی که توسط پروژکتور انجام می‌شود نمایی خاص به آن می‌دهند و بیشتر از همیشه آماده عکس انداختن است. در اطراف این سایت گردشگری نیز می توانید بهترین هتل های کیش را پیدا کنید.

کشتی یونانی کیش

از دیگر سرگرمی های ساحل شتر بانانی هستند که شترهایی را برای سواری دادن به گردشگران آماده کرده‌اند و شانس لذت شتر سواری در ساحل را به آن ها ارزانی می‌کنند و نیز پیاده روی بروی ماسه های خوش رنگ ساحل است که می‌توانید قدم زنان به صدای دلنواز مرغ های دریایی که از خوشحالی حضور مسافران آواز سر می‌دهند گوش بسپارید.  سیستم حمل و نقل در کیش بصورت تاکسی هایی هستند که بصورت دربستی مسافران را جابجا می‌کنند. برای رفتن به ساحل یونانی نیز باید از تاکسی استفاده کنید که فاصله کیش از کشتی یونانی حدودا 15 کیلومتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای سفر به کیش یا سفرنامه کیش را بخوانید.