سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

چرا به گرجستان سفر کنیم؟ یکی از کشورهای همسایه ایران که به تازگی شهرتی به اندازه ترکیه بدست آورده، گرجستان است. گرجستان به خاطر داشتن جاذب های توریستی و تفریحی بسیار خوب و همینطور سواحل بکر و طبیعت فوق العاده اش بین توریست ها و گردشگران بسیار معروف و محبوب شناخته شده. این کشور در قسمت شرقی دریای سیاه قرار داشته و یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری آسیایی محسوب می شود. به طور کلی میتوان گرجستان را کشوری با امنیت و اصالت و حاصل خیز دانست که مردمانی مهربان، میهمان نواز و خونگرم دارد. جدا از این ویژگی های خوب، ما برای شما چند دلیل برای اینکه چرا به گرجستان سفر کنید آورده ایم تا هنوز تابستان تمام نشده، برنامه ای برای سفر به این کشور بنچینید. 

گرجی ها مردمانی مهربان و پر انرژی هستند

مردمان گرجستان میتوانند بعد از چند ثانیه اول آشنایی با شما به صورتی رفتار کنند که انگار چندین سال است که شما را میشناسند و یا عضوی از خانواده آن ها هستید! این مردم بسیار خوش قلب، مهربان و پر انرژی هستند که احترام خاصی برای میهمانان خود قائل می شوند. گرجی ها هر موضوعی را برای جشن گرفتن و شادی کردن بهانه می کنند. همینطور صدای موسیقی نیز از تمام خانه های شهر شنیده می شود حتی در خیابان ها از اعضای ارکستر سمفونیک!

گرجی ها مردمانی مهربان و پر انرژی هستند

گرجستان طبیعت بکر و فوق العاده ای دارد

این کشور به خاطر قرار داشتن در یک منطقه جغرافیایی خاص، دارای آب و هوای فوق العاده عالی، پوشش گیاهی و جنگلی باور نکردنی و مناطق کوهستان بی نظیر می باشد. کوهستان های این کشور سرچشمه رودهای بسیاری هستند و گذر کردن رودخانه ها از شهرها و روستاهای گرجستان، این مناظر را دیدنی تر کرده که به هر توریست و گردشگر تور گرجستان تماشای آن را پیشنهاد می کنیم. 

گرجستان طبیعت بکر و فوق العاده ای دارد

سواحل سحر آمیز این کشور

یکی از جاذبه هایی که باعث شده توریست ها و گردشگران در تابستان تور ارزان گرجستان را انتخاب کنند، همین سواحل بکر و فوق العاده هستند. این مناطق ساحلی کشور از گذشته همیشه پر از توریست و جهانگردهایی بوده که نه تنها در تابستان بلکه در هر فصل از سال تعطیلات خود را در آن می گذراندند. دلیل دیگری که باعث جذب توریست ها و گردشگران به سواحل این کشور شده، شن های جادویی هستند که بسیاری باور دارند خاصیت درمانی دارد! براساس تحقیقاتی که دانشگاه اورکی گرجستان انجام داده، ترکیب شن و ماسه های سواحل گرجستان شامل مواد معدنی خاصی بوده که میتوان بیماری های قلبی و عروقی و عصبی را درمان کند. 

سواحل سحر آمیز این کشور

مراسم ها و جشن های مهم گرجی

همانطور که گفتیم، گرجی ها از هر فرصتی برای جشن گرفتن استفاده می کنند، به همین خاطر تقویم رویدادهایشان همیشه پر است. از جمله مراسمات و جشن ها مهم گرجی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان را به سمت خود جذب می کنند میتوان جشن سال نو میلادی را مثال زد. این جشن مهم از پانزده روز قبل از ژانویه شروع شده و تا پانزده روز بعد از ژانویه نیز ادامه پیدا خواهد کرد. 

مراسم ها و جشن های مهم گرجی

فرهنگ نزدیک گرجی ها به ایران

در مورد فرهنگ این کشور دوست داشتنی باید گفت که شباهت زیادی با ایرانیان دارد. فرهنگ مردم گرجستان عنصر اصلی فرهنگ قفقازی بوده و به همین خاطر است که وجه اشتراک های بسیاری با دیگر فرهنگ های اقوام قفقاز و ایران دارد. فرهنگ مردم گرجستان جزو کامل ترین فرهنگ های دنیا محسوب می شود.

فرهنگ نزدیک گرجی ها به ایران

خرید به صرفه از گرجستان

خرید از گرجستان میتواند یکی از لذت بخش ترین بخش های سفرتان باشد. مراکز خرید این کشور اکثرا قیمت های مناسب و به صرفه ای دارند. به همین خاطر شما میتوانید با کمترین هزینه بهترین خرید را داشته باشید. همچنین بسیاری از برندهای کیف و کفش و پوشاک هستند که در روزهای خاص و جشن ها، تخفیف ها و حراجی های بسیار خوبی در نظر میگیرند. 

خرید به صرفه از گرجستان

تفریحات هیجان انگیز شبانه در گرجستان

هنوز تفریحات شبانه گرجستان در مراحل اولیه بوده و رو به پیشرفت است. به همین دلیل میتوان بیشتر آن را در تفلیس که پایتخت این کشور است پیدا کرد. بیشتر کلاب های شبانه گرجستان در مرکز شهر تفلیس و در خیابان روستاولی قرار دارند. مردم گرجستان بسیار صمیمی و شاد بوده و به دنبال سرگرمی، تفریح، رقص و آواز، بازی و شب زنده داری هستند. 

تفریحات هیجان انگیز شبانه در گرجستان