سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منطقه گردشگری سپاد مشهد

شهر مشهد به عنوان یکی از شهرهای پر مسافر کشور عزیزمان است که همواره در جای جای این شهر می توانید امکانات و خدمات مناسبی را برای گردشگری و تفریح ببینید. اگر شما هم جزو گردشگران  تور مشهد ارزان هستید در ادامه با ما همراه باشید تا منطقه گردشگری سپاد یکی از مناطق پر گردشگر مشهد را معرفی کینم:

منطقه گردشگری سپاد

در سال های اخیر با گسترش امکانات و بسترهای گردشگری، منطقه سپاد به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد به شمار می آید که گردشگران عموما بازدید از این منطقه را در برنامه خودشان قرار می دهند.

منطقه گردشگری سپاد در مساحتی به وسعت دو میلیون متر مربع در شمال شهر مشهد قرار دارد. از نظر بازدیدکنندگان این منطقه به عنوان مجهزترین منطقه گردشگری کشور است که زیبایی بناهایی چون الماس شرق و وصال آن را دیدنی کرده است.

منطقه گردشگری سپاد

همانطور که می دانید منطقه گردشگری تور مشهد سپاد یکی از نقاط توریستی شهر مشهد است که مجموعه ای از امکانات تفریحی، توریستی و رفاهی را برای شما فراهم کرده است. در این مجموعه می توانید خدمات گسترده ای را با هزینه ای کم دریافت کنید. همچنین این مجموعه دسترسی خوبی دارد و بخاطر ظرفیت بالایی که پارکینگ این مجموعه دارد دغدغه محل پارک را هم نخواهید داشت. همچنین وجود مراکز خریدی چون بازار کاوه، بازار خیام و سایر مجتمع‌های تجاری سبب شده است که علاوه بر امکان خرید، فضای تفریحی برای بازدیدکنندگان مجموعه بی‌نظیری را فراهم کند.

مجموعه سپاد شامل سرزمین پرفسور بازیما، آکواریوم شهر دریایی ،شهربازی سر پوشیده سرزمین عجایب، عکاسخانه های تخصصی همچون عکاسخانه حیات وحش کاراکال و مراکز خرید، پارک ها و … می باشد.

همانطور که گفتیم مجتمع تجاری الماس شرق، مجتمع تجاری وصال، پارک علمی پروفسور بازیما ، رستوران اطلسیه ، باغ پرندگان، مجتمع تجاری نوید، برج بازار، برج مسکونی بهارستان سپاد، آکواریوم آب شور، سرزمین عجایب، شهربازی الماس شهر، تونل باد صبا، ستاره شهر، پارک ساحلی آفتاب و فروشگاه هایی مانند بن ناصر، برندس، سالیان و … بازارهای بین المللی سپاد ، بازار بزرگ خیام و مجتمع مواد غذایی سپاد و دیگر امکانات منطقه مانند سرویس حمل ونقل درون شهری و سایر خدمـــات جـــانبی بخــشی از قابلیت ها و توانمندی های منطقه تجاری گردشگری سپاد محسوب می شود. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های منطقه سپاد پرداخته ایم:

بازار خیام:

از جمله مراکز خرید مشهد که می توانید بهترین سوغاتی ها و وسایلی که نیاز دارید را تهیه کنید می توان بازار خیام مشهد را نام برد. در بازار خیام انواع اجناس روسی، سوغات و هدایا نظیر انواع خشکبار، زرشک و زعفران و ابزارهایی چون وسایل کمپینگ و شکار و ابزار آلات اپتیک را می توانید تهیه کنید. همچنین این مرکز خرید پوشاک و لباس رابا قیمتی مناسب ارائه می دهد.

مجتمع الماس شرق:

مرکز خرید الماس شرق در مساحت 28000 متر مربع و با زیربنایی حدود 110 هزار متر مربع در 6 طبقه ساخته شده است که شامل  1200 واحد تجاری است که می توانید سوغاتی هایی چون زرشک،زعفران اعلا،خشکبار مخصوص مشهد، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، ظروف هرکاره،مهر و تسبیح، اسباب بازی، صنایع دستی، پوشاک و… را از این مرکز خرید تهیه کنید.

مرکز خرید الماس شرق دارای پارکینگی با ظرفیت 1500 دستگاه، آژانس مسافرتی، فوریت های پزشکی و عابر بانک و مراکز بانکی است. این مجموعه دارای آبنمای زیبایی است که این مجموعه را زیباتر کرده است.

سپاد

تونل باد صبا:

یکی از جاذبه های تفریحی منطقه سپاد، تونل باد صباست که در نوع خودش جذاب است. تونل باد صبا در واقع بی نظیر است و فقط شما در اینجا می توانید مثل یک چتر باز در هوا معلق شوید؛ تجربه ای خاطره انگیز و بی نظیر که توصیه می کنیم از دست ندهید.

مجتمع تجاری وصال:

یکی دیگر از جاذبه های این منطقه، مجتمعی با 6 طبقه است که سرزمین پروفسور بازیما در این مجتمع قرار دارد. مجتمع تجاری فضای کودک، مجموعه بازیهای هوایی، مجموعه رستوران وصال، فروشگاه بزرگ هایپرسان، رستوران اطلسیه است. همچنین بزرگترین گنبد شیشه ای در خاورمیانه در طبقه پنجم این مجتمع قرار دارد که نمایی زیبا از شهر مشهد را می بینید. در طبقات اول این مجموعه می توانید فروشگاه های مختص پوشاک، سوغاتی و هدایا را ببینید و در طبقات سوم و چهارم می توانید فروشگاه های تزئینات، دکوراسیون و مبلمان را ببینید.

مجتمع تجاری وصال

پارک علمی پروفسور بازیما:

همانطور که گفتیم این پارک در مجتمع وصال و در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد. اولین پارک موضوعی کشور که مساحتی در حدود 2500 متر دارد و در طبقه چهارم مجتمع وصال قرار دارد. برای تجربه ای پر هیجان بازدید از این مجموعه را از دست ندهید و با سوارشدن بر ماشین زمان به اوایل خلقت جهان رفته و همچنین می توانید با عبور از دهان یک انسان غول‌پیکر و عبور از اندام‌های داخلی به کشف اسرار بپردازید. همچنین برای علاقمندان به دنیای زیر آب، زیردریایی پارک پروفسور بازیما می تواند به کشف دنیای آبزیان کمک کند.

پارک علمی پروفسور بازیما

به طور کلی این پارک مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی است.

باغ پرندگان سپاد:

تنها باغ پرندگان مشهد که بیش از 200 نوع پرنده بومی، استوایی را در خود جای داده است و محیطی را برای تماشای زیبایی های این پرندگان و شناخت زندگی این جانوران را فراهم کرده است

شهربازی بزرگ الماس شهر:

یکی از کارهای سخت در مسافرت انتخاب مکانی برای گردشگری است که به کودکان هم خوش بگذرد. شهربازی الماس شهر بزرگترین شهربازی مشهد است که دارای امکانات و دستگاه های متعدد و گسترده ای است و می توان بزرگترین ترن هوایی ایران، بزرگترین اسکیت یو ایران و فانفار 40 متری بزرگترین تاب زنجیری ایران را در اینمجموعه تجربه کنید.

این مجموعه به طور مستقل امکاناتی چون پارکینگ مستقل، فست فود، کافی شاپ و … را داراست.

منطقه گردشگری سپاد روز به روز در حال گسترش است و پروژهای متعدد فرهنگی گردشگری و تفریحی در حال ساخت و توسعه می باشد که از این میان می توان به مرکز خرید بزرگ ستاره شهر و نیز برج بازار اشاره کرد.

همچنین از دیگر طرح‌هایی که در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید می توان؛ توسعه مرکز پارک ساحلی آفتاب، سالن بازی‌های یخی و پارک پرندگان رانام برد.

در نهایت گفتنی است که از جمله افتخارات شرکت سپاد خراسان با پشتوانه معنوی سهامداران ایثارگر در زمینه عمران و آبادانی قیمت تور مشهد نفش موثری داشته و موفقیت چشمگیری را کسب کرده است که در سال 84 به عنوان کارآفرین نمونه و در سال 87 به عنوان برگزیده جشنواره برترین ها در صنعت گردشگری کشور و در سال 89 رگزیده برترین های صنعت ساختمان از منظر نوآوری، تکنولوژی و استاندارد جهانی بوده است. همچنین افتخار کارآفرینی بیش از 11000 نیروی انسانی فعال را دارد.

منبع : arshinparvaz.com